آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

👈 شما وارد نتورک بشوید یا نشوید هیچ چیزی عاید من نمیشود، ولی اطلاع رسانی جلوی تباهی عمر خیلیها را میگیرد😉
لطفا قبل نظر دادن توجه کنید که ما:
❌ نه شکست خورده ایم
❌ نه مغرضانه مخالفت میکنیم
❌ نه دکتریم
❌ نه سیاستمدار
❌ نه اقتصاددان
❌ نه مجتهد
✅ بلکه بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که شبکه سازی تصاعدی با این شیوه، خواه در آن محصول باشد یا نباشد، مجوز داشته باشد یا نداشته باشد کلاهبرداری بوده و در اسلام نیز مشروعیت ندارد

✅ ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم.
✅ ابتدا مشورت سپس باور کنیم.
✅ ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم.

این وبلاگ به منظور افزایش بصیرت شما عزیزان در زمینه بازاریابی شبکه ای و مضرات آن راه اندازی گردیده است. در صورت تمایل میتونید به کانال تلگرام
https://telegram.me/nomlm
بپیوندید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
معنی صورت شرعی ندارد چیست؟

باتوجه به سوال بیشتر عزیزان لازم است عرض کنیم معنی اینکه کاری صورت شرعی ندارد این نیست که به شرع ربطی ندارد که درباره آن نظر دهد! . این یک اشتباه و سوء برداشت است که کسی تصور نماید دین الهی برای رفتارهای انسان هیچ حکمی نداشته باشد و از بحث شرع خارج باشد!. اصطلاحات فقهی نیازمند دانش فقهی و آشنایی با زبان علم فقه است.

احکام پنجگانه در اصطلاح فقه اسلامی عبارتند از:
۱. وجوب،۲. حرمت، ۳. استحباب (ندب)، ۴. کراهت، ۵. اباحه؛ که از آن‌ها به احکام تکلیفی تعبیر می‌شود. احکم تکلیفى همان بایدها و نبایدها است که به طور مستقیم به فعل مکلّف مرتبط است و موضوع آن انجام یا ترک فعلى به وسیله مکلّف است. اگر خوب توجه کنید تمام رفتارهای انسان از جهت شرعی از این پنج قسم خارج نیست. یعنی هر کاری شما انجام می دهید یکی از حالت های بالا را دارد البته بیشترین حالت همان حالت اباحه است.

نکته:  آنچه صورت شرعی دارد، وجوب، استحباب ؛ کراهت و اباحه است، یعنی شرع این امور را اجازه داده و برای انسان مشروع است انجام دهد. حال اگر می فرمایند صورت شرعی ندارد، یعنی شرع اجازه نداده؛منظور حرمت است!. اگر به فتوای رهبری که درباره حکم درآمد حاصل از این معاملات مثل شرکت پنبه ریز هست توجه کنید می بینید ایشان فرموده اند حلال نیست واکل مال به باطل است.

  • ۹۵/۰۷/۲۸
  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ

احکام پنجگانه

اکل مال به باطل است

صورت شرعی

نظرات (۴)

داستان پنبه ریز چیه؟!
پاسخ:
یکی از شرکت های بازاریابی که قرارداد داره با وزارت صنعت و معدن شرکت پنبه ریز هستش
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایران هشدار صفحه زیر بروید:
http://www.iranhoshdar.ir/Default.aspx?PageNAme=Page&ID=61
  • قیام اقیانوس
  • سلام علیکم 
    🔴همانطور که مستحضر هستید حضرت آیت الله محمد مومن از فقهای محترم شورای نگهبان در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۸ نسبت به اظهارات و انتقادات اخیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی درخصوص موضوع بازاریابی شبکه ای واکنش‌ نشان داده و در توضیح نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم مغایرت با شرع بندهای ب و ج و د آیین نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب برای افردا صنفی درفضای مجازی موضوع تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی،مطالبی را فرموده اند.
    در اظهارات ایشان نکات عجیب و مهمی وجود داشت که لازم است پاسخ داده شوند و از همین طریق نیز تقاضای اعاده ی رسیدگی به این موضوع مطرح گردد.

    حضرت آیت الله مومن در بخش از اظهارات خویش میفرمایند:
     ✅به این نتیجه رسیدیم که این مصوبه ایرادی ندارد.
    سوال ---> اگر ایرادی ندارد پس چرا این نتیجه گیری شورا
     ۱- به لحاظ حکم شرعی خلاف نظر اکثر قریب به اتفاق مراجع عظام تقلید از جمله حضرت امام خامنه ای در مورد بازاریابی شبکه ای ۲- خلاف نظر کارشناسان خود شورای نگهبان در سند ارائه شده در همین خصوص ۳- خلاف نظر قانون مصوب مجلس در بند ز ماده واحده قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور است؟
    ایشان در جای دیگر میفرمایند:
    ✅گمان شده که مورد این مقرره مسئله صندوق های هرمی است.
    جواب---> هیچ کس چنین گمانی نکرده است که این مقرره ، مسئله صندوقهای هرمی است و همه مسئله را بازاریابی شبکه ای میدانند و آن را بر اساس آئین نامه وزارت صنایع و توضیحات فعالان این نوع کسب و گزارش کارشناسان خود شورا به خوبی و تقریبا با جزئیات شناخته اند.این مسئله در استفتائاتی که در همین خصوص از مراجع عظام تقلید از جمله مقام معظم رهبری صادر شده است به وضوح مشهود است لذا تقریبا بر همه روشن است که موضوع صندوقهای هرمی نیست.
    حضرت ایت الله مومن در جای دیگر میفرمایند:
     ✅کسی شکایت کرد که این اکل مال به باطل است.
    جواب ---> در نامه دیوان گفته شده بند ب و ج با قاعده فقهی اکل مال به باطل *مغایر* است که این یعنی  اکل مال به باطل نیست.البته دیوان در انتقال منظور شاکی اشتباه کرده است.منظور شاکی اکل مال به باطل بودن است که شما هم به آن اشاره فرمودید.
    همچنینین فرمودند:
    ✅این مسئله فروش محسوب شده و اکل مال به باطل نیست.
    جواب ---> فروش شق اول مسئله است.در شق دوم،بازاریابی چند سطحی وجود دارد و کسب درآمد یا پورسانت بازاریاب اول، ناشی از افزایش اعضا و فروش این اعضا به عنوان زیر مجموعه ای ست که بازاریاب اول سازماندهی کرده است.در این قسمت بازاریاب اول، دیگر فروشی انجام نمیدهد بلکه زیر مجموعه وی فروش انجام میدهند و ایشان فقط پورسانت این فروش را دریافت میکند و دقیقا همین قسمت است که اکل مال به باطل است. البته ایشان با اسم آموزش دادن به زیر مجموعه سعی دارد به این قسمت کار،صورت شرعی دهد.
    این سوال مطرح است که چرا یک بازاریاب اقدام به معرفی بازاریاب دیگر میکند؟ سود بازاریاب دوم و سوم و پایینتر برای بازارایاب اول چیست؟؟؟
    جواب این است که بازاریاب اول از قِبَل فروشی که بازاریابان دوم و سوم و پایینتر یا همان گروه فروش چند سطحی انجام میدهند کسب درآمد یا پورسانت دارد و این همان اعمال نظر ثروتمند ترین فرد انگلیسی آمریکایی در سال ۱۹۷۵ امریکا به نام جی پل گتی است که گفت : من ترجیح میدهم از ۱% انرژی ۱۰۰ نفر استفاده کنم تا اینکه از ۱۰۰% انرژی خودم استفاده کنم.
    این قطعا اکل مال به باطل است.

    لذا از شورای محترم نگهبان به جد تقاضا داریم مجددا جنبه اصلی مسئله را که همان ایجاد گروه فروش چند سطحی و دریافت پورسانت از محل فروش این گروه است را  بررسی نماید.تاکید میگردد در این قسمت مسئله،بازارایاب هیچ فروشی انجام نمیدهد و فقط پورسانت فروش زیر مجموعه خود را از شرکت اخذ میکند و دقیقا همین مسئله اکل مال به باطل است.
    والسلام علیکم و رحمت الله...


    🔴آیت الله مکارم شیرازی: شرکت های هرمی، باطل و غیر شرعی هستند.
    🔹این بازاریابی ها، هزاران هزار نیروی جوان را از کارهای تولیدی و حتی تحصیل به بیراهه می‌کشانند و تبدیل به واسطه حقیر و مصرف‌گرا می‌کند.
    🔹به شورای نگهبان جهت اشکال مصوبه تائید شرکتهای هرمی نامه نوشته ام.
    🔹شرکتهای هرمی، قماری است که چند قمارباز حرفه ای در برابر عده کثیری قمارباز ناشی قرار دارند.
    🔹 اگر دلیلی هم بر حرمت این شرکتها نباشد، جز اینکه سبب ضرر و زیان گروه زیادی می شود، بر حرمت آن کافی است و حکومت اسلامی باید جلوی آن را بگیرد.
    🔗 http://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=4&lid=0&mid=401708&catid=30452
    Tlgrm.me/joinchat/BhHxbzvK_-ikM2_-jBLHcQ


    🔴پاسخ تامل برانگیز و عجیب حضرت آیت الله محمد مومن،عضو محترم شورای نگهبان.
     http://www.shora-gc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=f6adb1ab-ec3e-4c6a-8da4-137
    پاسخ:
    با تشکر از نظر شما و آگاهی شما
    کتاسفانه اکثر عموم با نگاه سطحی به نامه برداشتی که میکنند این است که: کل آیین نامه تأیید شده و بازاریابی شبکه هیچ مشکلی ندارد که اشتباه است
  • جلال حسینی
  • ممنون مطلب خوبی بود
  • سوالات آزمون آیین نامه
  • خیلی عالی و ممنون

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">