آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

👈 شما وارد نتورک بشوید یا نشوید هیچ چیزی عاید من نمیشود، ولی اطلاع رسانی جلوی تباهی عمر خیلیها را میگیرد😉
لطفا قبل نظر دادن توجه کنید که ما:
❌ نه شکست خورده ایم
❌ نه مغرضانه مخالفت میکنیم
❌ نه دکتریم
❌ نه سیاستمدار
❌ نه اقتصاددان
❌ نه مجتهد
✅ بلکه بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که شبکه سازی تصاعدی با این شیوه، خواه در آن محصول باشد یا نباشد، مجوز داشته باشد یا نداشته باشد کلاهبرداری بوده و در اسلام نیز مشروعیت ندارد

✅ ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم.
✅ ابتدا مشورت سپس باور کنیم.
✅ ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم.

این وبلاگ به منظور افزایش بصیرت شما عزیزان در زمینه بازاریابی شبکه ای و مضرات آن راه اندازی گردیده است. در صورت تمایل میتونید به کانال تلگرام
https://telegram.me/nomlm
بپیوندید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۵۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


🔔 آگاه سازی از دسیسه پنهان بازاریابی شبکه ای، وظیفه ایست همگانی
⚠️ خطریست که گریبانگیر همه است و در برابر آن مسئولیم
👈 زیرا سوراخ شدن کشتی باعث غرق همه میشود
@nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

تله ای پنهان پشت نقاب بازاریابی شبکه ای!


دوستان عزیز مطالب این سایت جهت آگاه سازی دوستان عزیز با صنف نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه ای) میباشد که همه چیز در مورد آن در سایت درج شده است. لطفا دوستان و آشنایانتان را به هر طریق ممکن (تلگرام و ...) آگاه نمائید.

@nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

با سلام خدمت همه عزیزان

بدون در نظر گرفتن اینکه میدونیم کشور ما هزاران مشکل فقر بیکاری و ... داره هر کدوم از ما اگه بتونیم مشکلو پیدا کنیم و بتونیم حلش کنیم باعث پیشرفت خودمون و مملکتمون میشیم

یکی از این زمینه ها که که مشکل بزرگی محسوب میشه و مردم ما آگاهی کامل ندارند، شرکت های بازایابی شبکه ای هستش که دقیقا به همان شیوه های هرمی کار میکنن و تنها تفاوتشون در محصول و مجوز هست (البته از نظر کلیه ی مراجع دینی بازاریابی شبکه ای مشروعیت نداشته و به تصویب مجلس هم نرسیده)

تنها روش برای حل چنین مشکلی استفاده از ابزار آگاهی و اطلاع رسانی هستش که فقط به دست من و شما حل میشه؛

لطفا نظر بدهید

قبل نظر دادن توجه کنید که ما

❌ نه شکست خورده ایم
❌ نه مغرضانه مخالفت میکنیم
❌ نه دکتریم
❌ نه سیاستمدار
❌ نه اقتصاددان
❌ نه مجتهد
✅ بلکه بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که شبکه سازی تصاعدی با این شیوه، خواه در آن محصول باشد یا نباشد، مجوز داشته باشد یا نداشته باشد کلاهبرداری بوده و در اسلام نیز مشروعیت ندارد


به کانال تلگرام ما بپیوندید : @nomlm
  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰
معنی صورت شرعی ندارد چیست؟

باتوجه به سوال بیشتر عزیزان لازم است عرض کنیم معنی اینکه کاری صورت شرعی ندارد این نیست که به شرع ربطی ندارد که درباره آن نظر دهد! . این یک اشتباه و سوء برداشت است که کسی تصور نماید دین الهی برای رفتارهای انسان هیچ حکمی نداشته باشد و از بحث شرع خارج باشد!. اصطلاحات فقهی نیازمند دانش فقهی و آشنایی با زبان علم فقه است.

احکام پنجگانه در اصطلاح فقه اسلامی عبارتند از:
۱. وجوب،۲. حرمت، ۳. استحباب (ندب)، ۴. کراهت، ۵. اباحه؛ که از آن‌ها به احکام تکلیفی تعبیر می‌شود. احکم تکلیفى همان بایدها و نبایدها است که به طور مستقیم به فعل مکلّف مرتبط است و موضوع آن انجام یا ترک فعلى به وسیله مکلّف است. اگر خوب توجه کنید تمام رفتارهای انسان از جهت شرعی از این پنج قسم خارج نیست. یعنی هر کاری شما انجام می دهید یکی از حالت های بالا را دارد البته بیشترین حالت همان حالت اباحه است.

نکته:  آنچه صورت شرعی دارد، وجوب، استحباب ؛ کراهت و اباحه است، یعنی شرع این امور را اجازه داده و برای انسان مشروع است انجام دهد. حال اگر می فرمایند صورت شرعی ندارد، یعنی شرع اجازه نداده؛منظور حرمت است!. اگر به فتوای رهبری که درباره حکم درآمد حاصل از این معاملات مثل شرکت پنبه ریز هست توجه کنید می بینید ایشان فرموده اند حلال نیست واکل مال به باطل است.

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

✳️ عزیزان
👈 شما وارد نتورک بشوید یا نشوید هیچ ضرر و نفعی برای من ندارد
👈 ولی بعضی مواقع، اطلاع رسانی جلوی تباهی عمر خیلیها را میگیرد😉
@nomlm


❌ ما نه شکست خورده ایم
❌ نه مغرضانه مخالفت میکنیم
❌ نه دکتریم
❌ نه سیاستمدار
❌ نه اقتصاددان
❌ نه مجتهد
✅ بلکه بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که شبکه سازی تصاعدی با این شیوه، خواه در آن محصول باشد یا نباشد، مجوز داشته باشد یا نداشته باشد کلاهبرداری بوده و در اسلام نیز مشروعیت ندارد


@nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰
⚠️⚠️توجه :

✔️خرید و فروش و کسب مال در دنیای واقعی نیز مانند بقیه اعمال از پنج وجه شرعی ( واجب ، مستحب ، حرام ، مکروه ، مباح) خارج نمیباشد .

✔️خرید و فروش و کسب مال از طریق تجارت و کار دیگران دارای شرایطی در اسلام است و برای آن احکامی وجود دارد.

✔️فقط فضای مجازی در اسلام فاقد احادیث می باشد که با استناد به تفاسیر و ایات متعدد میتوان رفتارهای خود را در آن تنظیم کرد که بر عهده ی عالمان دین و مراجع است.

✔️مراجع به دلیل وسعت مطالب فقهی در زندگی اجتماعی میبایست از میزان زیادی اطلاعات برخوردار باشند که شامل اطلاعات اقتصادی و کسب و کار نیز می باشد

✔️هیچ مرجعی بدون داشتن اطلاعات کافی قادر به اظهار نظر نیست چون فتوای اشتباه اعلمیت مرجع را از بین میبرد

✔️تحقیق و کتاب خواندن بیشتر موجب بیشتر شدن علم و باز شدن دریچه های جدیدی از زندگی میشود

✔️کتاب های اقتصادی و حقوقی و روانشناسی و اجتماعی در زندگی میتوانند به کسب درآمد و زندگی آسوده کمک کنند
@nomlm
✔️کتاب های ارائه شده توسط افراد خاص اهداف خاصی را دنبال میکنند

✔️طیفی از کتاب ها میتوانند علمی جدید به شما بیاموزند نه کتاب های مشخص مراقب باشید


⬅️⬅️ زندگی زیبا میتواند باشد به شرطی که بیشتر بدانیم ➡️➡️

@nomlm
  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

🔫 سیاست های تلخ بازاریابی شبکه ای از زبان یک نتورکر بازنشسته؛
@nomlm


⚠️نحوه پرزنت کردن:


🔴 الو سلام چطوری؟
🔵 سلام خوبم ممنون تو چطوری؟

🔴 من عالیم!
🔵 الحمدالله خبریه؟!

🔴 آره حالا بهت میگم چه خبره فردا ساعت ۳ یا ۵ چی کاره ای؟
🔵 کلاس دارم چطور مگه؟!

🔴 کلاس چیه بابا بزن تو دیوار یه کار خیلی مهم باهات دارم!
🔵   چه کاری؟چه قدر بلند حرف می زنی!

🔴 تو هم اگه جای من بودی الان فریاد میزدی!ببین من یه کار فوق العاده پیدا کردم شرایط کاری عالی در آمد عالی!یعنی یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی الانم دنبال یه همکار میگشتم گفتم کی بهتر از بهترین دوستم!
🔵   ولی…

🔴 تازه مگه دنبال کار نمی گشتی دیگه چی از خدا می خوای!شانس در خونتو زده فرصتو از دست نده آدرسو برات اس ام اس می کنم
🔵    آخه چه کاری هست مگه؟!چرا اینطوری…

🔴 ببین فردا میای متوجه میشیی ببخشید ولی من الان یکم سرم شلوغه قرار رو واسه ساعت ۳ تنظیم کنم یا ۵؟
🔵    تنظیم…؟!

🔴 آره باید وقت بگیرم برات اگه حتما میای بگو ۳ یا ۵؟
🔵    خوببب…!!

🔴 فکر می کنم ۵ بهتر باشه درسته؟
🔵    خیلی خوب ساعت ۵ ولی…

🔴 اوکی!پس شد فردا ساعت ۵٫حتما سر وقت بیا و سعی کن شیک و رسمی بپوشی می بینمت فعلا
🔴 خدافظ!!!
@nomlm

 👈حتما جمله هایی از این دست به گوش خیلی از شما آشناست و تنها دلیلش اینه که ما کارمون رو خوب بلدیم!
👈کسانی که به این شیوه با شما صحبت می کنند و شما رو دعوت به کار می کنند در واقع مو به مو آموزش هایی رو که بهشون دادیم اجرا می کنند، آموزش هایی که حاصل سال ها تجربیات کاریه منه(!)
❓شاید بخواید بدونید ما کی ایم؟! یا من کی ام؟! درواقع اگه بخوام دقیق تر بگم مایی وجود نداره، اسم من هم زیاد مهم نیست، این وسط فقط یه چیزه که اهمیت داره و اون عشق منه!، ❤️عشقی که به من بهترین خونه، ❤️آخرین مدل ماشین، کشتی و… رو با سخاوتمندی تمام اعطا می کنه! و اون چیزی نیست جز یه تیکه کاغذ که بهش میگن پول!

⚠️ می دونید در واقع پول فقط به شما خونه و ماشین و امکانات بهتر نمیده بلکه کمک می کنه آدم بهتری باشید و سخاوتمندانه به مردم کمک کنید!!ً من آدم پول داریم و خیلی هم از زندگیم راضیم اما سؤالی که این وسط پیش میاد اینه که چطوری تونستم انقدر پول دار بشم؟!
👈 خب فقط کافیه یه ذهن خلاق داشته باشید که تشنه پوله اون وقته که میتونید راه پول در آوردن واقعی رو کشف کنید!
❌ راهی که من انتخاب کردم بازاریابی شبکه ای بود. میشه این طوری گفت که من نه مؤسس یه شرکت بازاریابیم نه ... و هرکاری که بخوام تو این سیستم انجام می دم!
⚠️ در واقع کل این سیستم روی انگشتای من می چرخه! شرکت های بازاریابی زیادی توی ایران وجود دارن اما شرکت من بهترینه چون همون طور که گفتم روی انگشتای من می چرخه و فقط منم که خوب می دونم چطور راه پول در آوردن رو کشف کنم!

⚠️ توضیح کار من یه مقدار مشکله و اگه می خواید خوب از کار من سر در بیارید بهتره بیاید تا یه جلسه پرزنتتون کنم!
@nomlm

📢 خلاصه چیزی که ما به کسانی که میخوان بهمون بپیوندند می گیم اینه:

🔴 ((یه سیستم قدیمی توزیع کالا رو در نظر بگیرید
🔴تولید کننده-انبارداری-حمل و نقل-خریدار عمده-عمده فروش-مغازه دار-خریدار
🔴 می بینید شما به عنوان یه خریدار باید پول همه این ها رو بدید! حالا فکر کنید این واسطه ها وجود نداشت اون وقت سیستم به چه شکل می شد؟
🔴 بله! کالا مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می رسید و پول زیادی صرفه جویی می شد و بخشی از این پول صرفه جویی شده تو جیب شما می رفت! (⚠️ البته بین خودمون بمونه هزینه های انبار داری و دو واسطه که یکی شرکت بازاریابی شبکه ای باشه و یکی بازاریاب سرجاشون هستن !)
🔴 مکانیزم کار به این صورته که شما به سایت اینترنتی ما مراجعه می کنید کالای مورد نظرتون رو می خرید و بعد به هرکسی که دوست داشتید می فروشید. تا اینجا کلمه بازاریابی معنی شد اما وقتی شبکه شدن تحقق پیدا می کنه که شما زیر مجموعه بگیرید و زیر مجموعه های شما هم زیر مجموعه بگیرن و به این ترتیب یه شبکه بزرگ انسانی تشکیل میشه و هر چه قدر فروش زیر مجموعه شما بیشتر باشه شرکت از سود حاصل از فروش به شما پورسانت پرداخت می کنه.
🔴 هنوز تموم نشده، چیزی که ما رو از همه شرکت ها متمایز می کنه پاداش های ماست که هر وقت شما به میزان خاصی از فروش برسید درصدی از کل فروش شرکت به عنوان پاداش از طرف شرکت به شما پرداخت میشه. و بالاترین درصد پاداشی که میدیم چیزیه که ما بهش میگیم دریا!))
@nomlm

⚠️ میبینید! همه چیز عالیه! اون ها هیچ دلیل قانع کننده ای نخواهند داشت که بطرف این کار نیان! اما همه این ها روی کاغذه و دقیقا نکته همین جاست!

⚠️ باید احمق باشید که بخواید تو این سیستم شرافتمندانه کار کنید و به اقتصاد کشور کمک کنید(!) چون خودتون رو از یه دریای پول محروم می کنید.
@nomlm

⚠️ همه چیز از خط تولید شروع میشه(!) ما معمولا سراغ محصولاتی که توی بازار وجود دارن نمی ریم علتش هم اینه که نمیشه قیمت این محصولات رو دستکاری کرد، واسه همین سودی رو که می خوایم بهمون نمیده.
⚠️ خب ما معمولا برای به دست آوردن حداکثر سود از این قسمت به چند روش عمل می کنیم: روش اول اینه که یه تولید کننده نو پا رو پیدا می کنیم و با بخشندگی تمام از اون حمایت می کنیم(!) و محصولاتش رو وارد بازار عظیممون می کنیم و ازش میخوایم که محصولاتش رو فقط به ما بفروشه. خب در واقع اگر هم بخواد نمی تونه محصولاتش رو وارد بازار کنه(چرا؟!)
👈 به خاطر خواست ما قیمت تمام شده و درج شده روی محصولاتش رو بالا می بره و البته از اونجایی که ما خیلی سخاوتمندیم(!) شاید درصدی از این افزایش قیمت رو هم گذاشتیم تو جیب خودش و با یه سود خوب این محصول رو به بازاریابامون می فروشیم و اون ها هم شبیه این کارو با مشتریانشون خواهند کرد؛
⚠️ نکته اینجاست که این محصول فقط تو شرکت بازاریابی ما به فروش می رسه و در خارج از این شرکت اصلا و جود خارجی و توانایی رقابت از نظر قیمت نخواهد داشت.

⚠️ کار بعدی که ما انجام میدیم راه انداختن تولیدی های خودمون و با برند خودمون هست، خوبی این کار اینه که دیگه نیازی به چانه زنی با تولید کننده های خرده پا وجود نداره و دیگه اون درصد سخاوت هم تو جیب خودمون میمونه و کار ظریف دستکاری قیمت ها هم خیلی راحت تر انجام میشه!

⚠️ گزینه بعدی تولیدات خارجی هستند و باز هم تولیداتی که در بازار وجود ندارند این ها علاوه بر تأمین نیاز مالی کلاس کاری ما رو بالا میبره و باعث میشه محصولاتی داشته باشیم که در دنیا معروف هستند و فقط ما در ایران داریمشون! توجیه گرانی این محصولات از همه راحت تره!

⚠️ می دونید اینکه زیر نظر قانون کار می کنیم همه چی رو حل می کنه و باعث میشه مردم به همه فعالیت هامون اعتماد کنند.
⚠️ اما کارهایی که ما اینجا می کنیم قانونیه؟! فکرش رو هم نکنید!
@nomlm

◀️ حالا می رسیم به تکنیک های ما در برخورد با بازاریابانمون؛

⚠️ همون طور که دیدید ما اون ها رو به خوبی آموزش میدیم که حرف هایی رو که بهشون دیکته می کنیم به خورد کسانی بدن که قراره زیر مجموعشون بشن و خودشون هم مو به مو به این حرف ها عمل کنند؛
⚠️ ما بازاریاب های جدید رو به شیوه های مختلفی جذب می کنیم مثلا دختر های جوان رو میشه با تحریک حس حسادت و پسرهای عشق ماشین رو میشه با نشون دادن ماشین های نتورکر های اون ور آب نسبت به این کار تشنه کرد!
⚠️ خب بذارید با همین مثال پیش بریم حالا اتفاقی که میافته اینه که این پسر یا دختر جوان بعد از طی کردن چندین مرحله شست و شوی ذهنی به این کار اعتقاد قلبی پیدا می کنه؛ ❓خب حدس بزنید اولین کاری که انجام میده چیه؟
👈 شروع می کنه به خرید محصولات شرکت بازاریابی ما و بعد سراغ خانوادش و نزدیکانش میره و محصولات ما رو به اون ها می فروشه، اون خودش و خانوادش رو به بهترین مشتریان ما تبدیل می کنه و اولین مشکلی که باهاش رو به رو میشه اینه که با این سؤال مواجه میشه که پس چرا حالا که تو از طریق حذف واسطه ها داری این محصول رو به ما می فروشی انقدر قیمت محصولاتت گرونه؟! و اون در جواب همون اراجیفی که ما به خوردش دادیم تحویل خانوادش خواهد داد که ببینید آخه محصولات بیرون آشغالن! مثلا دستمال کاغذی های بیرون سرطان زا هستند فقط این محصولاتن که خوبن!😐😐😐

📢 بعد از یه مدت خرده فروشی اون ها شروع به تیم سازی می کنند و این مهم ترین مرحله کارشون خواهد بود ما از اون ها واسه خودمون ابزار می سازیم و اون ها هم فکر می کنند(البته فکر میکنند که فکر می کنند!) که باید واسه خودشون ابزار بسازند پس شروع می کنند به تیم سازی و زیر مجموعه گیری با همون شیوه ای که ما بهشون آموزش میدیم.
⚠️ اما واقعیت اینه که تو این سیستم هیچ پایداری واسه اون ها وجود نداره ابزار هایی(زیرمجموعه ها) که میسازن و حتی خودشون(بازاریابها) یک بار مصرفند. تنها چیزی که این وسط پایداره من و دوستانم هستیم! یکم پیچیدست آره؟! به زودی متوجه میشید!

⚠️ همون طور که گفتم اون ها طبق آموزش های ما شروع می کنند به تیم سازی و این یعنی دقیقا و مو به مو کارهایی رو که ما ازشون میخوایم انجام میدن! در نتیجه باید کارشون رو با هیجان انجام بدن پس اونها شروع می کنند به تعریف از این کار و از اینکه به زودی پولدار خواهند شد و با یه پورشه ۹۱۱ از کنار شما رد میشن و براتون دست تکون میدن و به ریش شمایی که داری در برابر ورود به این کار مقاومت می کنی خواهند خندید!
@nomlm

⚠️ بعضیاتون بهانه هایی میارید مثلا میگید من نمیخوام درسم لطمه بخوره طبق آموزش اون ها به شما خواهند گفت: ((نگران نباش فقط کافیه روزی ۴ ساعت این کار رو انجام بدی میتونی به اون در آمدی که دلت میخواد برسی!)) بعد با این کلک شما رو وارد سیستم می کنند و کم کم وقتی این کار شما رو درگیر خودش کرد، شروع می کنند به گفتن جمله هایی مثل اینکه ((من هم مثل تو رشتم رو دوست دارم ولی دوست ندارم توی دانشگاه های آشغال اینور درس بخونم پولدار میشم میرم اون ور و…)) می دونید چرا چون این کار تمام ۲۴ ساعت وقتتون رو ازتون میگیره و شما رو درون خودش می بلعه!😐😐

⚠️ ما به اون ها می قبولونیم که باید تو این سیستم بها بدن تا پیشرفت کنند بنابراین اون ها از همه زندگیشون می گذرن دانشگاهشون رو کنار می ذارن و بعد از اینکه همه پل های پشت سرشون رو خراب کردند مثل یک برده در اختیار ما خواهند بود.
⚠️ ما شعار هایی داریم مثل این «برای به دست آوردن چیزی که تا حالا نداشتی آدمی باش که تا حالا نبودی» و همین کافیه تا اون ها شروع کنند به مثل پولدارها رفتار کردن! کت و شلوار می پوشن آیفون و لپ تاپ قسطی میخرن و به همه دوستاشون میگن ببینید ما داریم تجارت می کنیم و پولدار شدیم شما هم می تونید به ما بپیوندید تا پولدار بشید!!😐😐

⚠️ یا این شعار «ما توی این کار رئیس نداریم» یا این «ما اینجا امنیت شغلی شما رو تأمین میکنیم چون کسی نمیتونه شما رو اخراج کنه»
⚠️ اما از طرف دیگه میگیم خیلی خوب شما رئیس ندارید اما باید هر چی که بالاسریتون (کسی که شما رو به کار دعوت کرده) گفت بگید چشم! ما اینجا یه سری خط قرمز داریم که اگر اون ها رو رد کنید از تیم ما اخراج میشید ولی میتونید با تیم های دیگه کار کنید! خب می بینید ما که اخراجشون نکردیم!! دروغ میگم؟!

⚠️ در واقع ما اینجا هرکاری که بخوایم با بازاریاب ها می کنیم و به اون ها میگیم ((ببینید این ها سختی های طبیعیه کاره شرکت ما نو پاست اما به آینده نگاه کنید و خودتون رو سوار پورشه های شیکتون ببینید تمام تلاشتون رو بکنید که به پاداش دریا برسید و به حواشی توجه نکنید؛خیلی ها سعی دارن شما رو گول بزنن و از این کار بیرون بکشن شما گول نخورید، شما پرچم داران تجارت قرن بیست و یک هستید!))

⚠️ نکته ای که کار ما رو راحت میکنه اینه که اون ها همین جملات رو برای زیر مجموعه هاشون تکرار می کنند و زیر مجموعه ها برای زیرمجموعه های خودشون و این کار هم باعث میشه به صورت نا خودآگاه اعتقادشون نسبت به شرکت ما بالا بره هم این که برای حفظ آبروشون جلوی زیر مجموعه هایی که با هزاران وعده اون ها رو جذب کردن هم که شده دلشون نمیخواد هیچ وقت به نقاط تاریک ما توجه کنند.😐😐

 ⚠️ می دونید ما با اون ها یه مدت بازی می کنیم و اون ها شروع می کنند به پول در آوردن برای ما، برای ما ابزار می سازند ممکنه در این بین اندکی هم پول دست خودشون رو بگیره اما اون ها دوباره همین پول رو برمیدارن و در کار ما سرمایه گذاری می کنند چون ما تونستیم اون ها رو معتاد این کار کنیم.
⚠️ همون طور که گفتم هیچ کس به جز کسانی که ما میخوایم در اینجا پایدار نیست. ما با آدم ها بازی میکنیم یه مدت ازشون کار میکشیم و بعد میندازیمشون دور. شاید فکر کنید با این سیستم که تا ابد نمیشه ادامه داد! اما خیالتون راحت ما فکر همه جاشو کردیم!

⚠️👈 در واقع کاری که ما می کنیم اینه که طوری چینش مراحل رو تنظیم می کنیم که بازاریاب ها احساس می کنند قدم به قدم به پاداش های بهتر می رسند و پول بیشتری در میارن البته ما اجازه میدیم
 بعضی از کسانی که میخوایم در این سیستم به نون و نوایی برسن خب صرفا جهت نمونه لازمه! اما بقیه بازاریاب های بخت برگشته فقط ابزارند ما کاری می کنیم که اون ها مدتی با رویاهاشون زندگی کنند و خودشون هم باور کنند که پول دارند!
⚠️ اما هرگز نمیذاریم که رویاهاشون رو زندگی کنند(چرا؟!)
👈چون هزینه رویا پردازی اون ها رو ما باید بدیم! من باید به اون ها پاداش و پورسانت بدم و وقتی که اون ها به پاداش می رسند این به نفع منه که افراد جدیدی رو جایگزین کنم که محصولاتمون رو بفروشند و احتیاج نباشه بهشون پاداش بدم!
⚠️ نحوه انجام کار به این صورته که کم کم اونا رو ناامید میکنیم
👈مثلا ما روز اول به اون ها میگیم چون کار بازاریابی شبکه ای تعریفش اینه که به دور از مکان تجاری خاصی انجام میشه پس شما دیگه قرار نیست اجاره های یه مغازه رو بدید اما یه دفتر داریم که همه بازاریابامون اونجا کاراشونو انجام میدن و به اسم شارژ اینترنت چندین برابر پول دفتر رو ازشون می کشیم و این پول به نسبت پیشرفتشون سنگین تر میشه!
⚠️ هر از گاهی هم یه بهانه ساده میدیم دست قانون یا الکی تعلیق میشیم و… که در دفترمون یه مدت بسته بشه یا مثلا سایتمون یه مدت می بندیم تا بازاریاب ها پوست بندازن

@nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

🔫 نوع رابطه ی معامله ای در بازاریابی شبکه ای چگونه است؟
 @nomlm

✅همانطور که میدانیم ما در اسلام بیست و دو نوع معامله داریم که یکی از انواع آن خرید و فروش یا همون بیع هست.

👈 ما وقتی وارد بازاریابی شبکه ای میشیم یعنی نوعی از خرید و فروش رو انجام میدیم؛
📢 پولی که از اون بدست میاریم باید بنا به همین نوع خرید و فروش باشه، یعنی جنسی رو میخریم و بعد یا مصرف میکنیم یا می فروشیم و از این سودی بدست میاریم و از خرید ما هم شرکت منتفع میشه؛
✅ خب تا اینجای کار همه چی بر وفق مراد ما و شرکته
⚠️ ولی تو بازاریابی شبکه ای ما یه نفر رو هم معرفی کردیم و اونم داره جنس میخره و مصرف میکنه یا میفروشه؛
⚠️ جنسی رو که با پول خودش و بدون دخالت ما در مالش خریده؛
⚠️ اون فرد وقتی جنسی فروخت یا مصرف کرد نه ما بهش فروختیم جنس رو و نه پولی در کارش سرمایه دادیم، فقط پول رو به شرکت داده
❌ ولی موقعی که ما سود رو دریافت میکنیم بر اساس فروش همون فرد بوده یعنی از فروش اون فرد هست 😐
 @nomlm

❓حالا سوال اینجاست چرا من باید پول فروختن یه جنس توسط یه نفر دیگه رو بگیرم در حالی که نه جنسی بهش دادم و نه مالی، که باهاش جنس بخره؟😐
❓این نوعی گرفتن پول ناحق نیست؟
❓در کجای اسلام چنین پول گرفتنی هست؟
 @nomlm

◀️ وقتی ما به بازاریابان شبکه ای اینارو میگیم، میگن بر حسب معامله جعاله و سلف هست؛
👈در حالی که معامله جعاله و سلف در قبال دادن مال یا عوض معین به یک فرد و عقد معامله با طرف هست در حالی که ما نه مالی به طرف دادیم و نه عقد معامله ای باهاش انجام دادیم؛

❓برای پرداخت پول به ما چرا باید پولش رو بگیریم؟
 ✳️ طبق قراردادهای امضا شده در شرکت ها، همچین موضوعی که پول فروششون رو به ما بدن هم نیست و از اونها هم بگذریم هدف شرکت دادن همه پول سود فروش به فرد مصرف کننده یا همون بازاریاب هست پس چرا پول فروش اون فرد رو به ما میدن؟🤔
 @nomlm

⚠️ لطفا یکم با دقت به موضوعات نگاه کنید؛

🔫 موضوع آخر که باید بگم بهتون، بازاریابان شبکه ای میگن:
❌ این فعالیت در اسلام ذکر نشده؛
👈در صورتی که باید بهشون بگیم دوست و هم وطن من در اسلام برای خرید و فروش و کسب سود از این راه قواعدی هست و چیزی که اسلام براش حدیثی نداره فعالیت در فضای مجازی هست نه این نوع معامله که خرید و فروش هست.

👈در مورد اینکه مجتهدین هم تخصص لازم رو ندارن هم باید به اون دست دوستان که این ادعا رو دارن بگم اگر مجتهدی از قانون خرید و فروش و کسب سود خبر نداشت آیا میتونست در کتابش که برای مقلدین مینویسه  از احکام معاملات صحبت کنه؟

✅ بجای قضاوت کردن خودمون تحقیق کنیم؛

 @nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

🔫 آینده بازاریابی شبکه ای در ایران به سرنوشت شرکت های هرمی ختم خواهد شد:
 @nomlm

👈 بازاریابی شبکه‌ای مروج یک نوع مصرف گرایی کاذب است که خرید با هدف تامین نیازهای واقعی صورت نمی‌گیرد بلکه صرفا با هدف کسب سود در قالب یک معامله غیر واقعی انجام می‌شود.

✏️به گزارش مشرق، محمدهادی حبیب اللهی در پاسخ به این پرسش که بازاریابی شبکه ای را در ایران چگونه ارزیابی می کنید، گفت:
◀️ بازاریابی شبکه ای در ایران به فرض داشتن بستری شرعی و قانونی که خود محل تردید و اشکال است، توسط همان فعالان شرکت های هرمی با همان سلائق و علائق گلد کوئستی اداره می شود.
◀️ همواره یکی از توجیهات وجود این نوع بازاریابی در کشور را کمک به اقتصاد و کمک به فروش محصولات شرکت های تولیدی عنوان کرده اند اما اصل حرف همین جاست که کدام محصولات ؟ و کدام شرکت ها؟
◀️ سودی که در بازاریابی شبکه ای در حال تخصیص و توزیع است از سود نهایی شرکت های تولیدکننده داخلی خیلی بیشتر است و عملا به نظر می رسد محصولات شرکت های داخلی از طریق بازاریابی شبکه ای امکان به فروش رسیدن را ندارند.
  @nomlm


👈حبیب اللهی فرآیند سودآوری از بازاریابی شبکه ای را ناشی متعددی دانست و بدین شرح برشمرد:
نخست؛ حضور چند کالای اساسی حداقلی در لیست فروش شرکت های بازاریابی به طور مثال برنج، چای و روغن که یک سود ناچیز از این محل کسب می کنند؛

دوم؛ حجم وسیعی از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و کسب سود غیرواقعی قابل توجهی که فعالیت شان را توجیه می کند تا به آنجا که برای بازاریابان کلاس های آموزشی فروش و آشنایی مختص محصولات آرایشی و بهداشتی دایر می کنند؛

سوم؛برندهای خاص و ناشناخته خارجی که مشابه آنها در بازار داخلی یافت نمی شود که فرصت قیمت گذاری را برای شرکت بازاریاب مهیا می‌کند؛

چهارم؛ بعضا کالاهای پست وبنجلی که قیمت های غیر واقعی دارند محل خوبی برای کسب سود است؛

پنجم؛ غالبا لیدرها شرط پیوستن اعضای جدید به شبکه و بهره مندی از طرح در آمدزایی را خرید اولیه عضو جدید الورود اعلام می کنند؛

و ششم؛ فعالان ولیدرهای بازاریابی شبکه ای اعضای جدید را تشویق می کنند و غالبا اجبار می کنند که برای باقی ماندن در شبکه هرماه باید خرید کالا داشته باشند حتی در صورتی که نیاز به کالا نداشته باشند.
  @nomlm


◀️ عمده هزینه هایی که برای شرکت های تولیدی داریم در اغلب موارد هزینه های حمل و نقل کالاست؛ این در حالی است که در این نوع بازاریابی احتمالا هزینه های حمل و نقل بیش از حالت عادی است چنانکه در بازاریابی شبکه ای هزینه حمل و نقل به صورت کالا به کالا صورت می گیرد و خرید کالا به صورت موردی و توسط افراد مختلف صورت می گیرد و با توجه به حضور این شرکت ها در شهرستانها علاوه بر هزینه حمل و نقل، هزینه انبار و هزینه  پرسنل و هزینه های دیگری نیز خواهند داشت.
 
◀️با توجه به هزینه حمل ونقل بالاتر در بازاریابی شبکه ای نسبت به فروش سنتی، هزینه اجاره مغازه به عنوان عمده ترین هزینه عمده فروشان و خرده فروشان اصلا قابل مقایسه نیست و یا لااقل به آن شدتی که مطرح می شود تاثیرگذار نیست.
 
این کارشناس اقتصادی به این پرسش که با توجه به دریافت مجوز قانونی این شرکت ها از وزارت صنعت،معدن و تجارت محل اشکال شرعی و قانونی اینگونه فعالیت ها چیست،پاسخ داد:
◀️ اغلب مراجع معظم تقلید به صورت متفق القول، ماهیت این نوع فعالیت‌های شبکه‌ای را خلاف شرع می‌دانند.
  @nomlm


👈 حبیب اللهی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به استفتا از ایشان در مورد بازاریابی شبکه ای مطرح کرد: نظر ایشان به این گونه است که به طور کلی بازاریابی شبکه ای صورت شرعی ندارد و این قبیل موارد باید براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای نگهبان انجام شود و در صورت نبود قانون مصوب مجلس و مورد تایید شورای نگهبان، مشروعیت آن ثابت نیست.
 
👈وی توضیح داد:
◀️ با این وجود مجوزهای شرکت های بازاریابی شبکه ای براساس آیین نامه داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.
 
◀️ همان گونه که در گذشته شرکت‌های هرمی با در دست داشتن یک برگ کاغذ حاوی نظر مراجع به دنبال شرعی نشان دادن فعالیت‌شان بودند و به دفتر مراجع رفت و آمد می کردند، در حال حاضر نیز همین روند برای فعالان بازاریابی شبکه ای نیز دنبال می شود.
  @nomlm


✅ این کارشناس اقتصادی اثرات و تبعات اجتماعی این نوع فعالیت ها را مواردی از جمله مصرف گرایی کاذب، تخریب سرمایه اجتماعی و فرهنگی از جمله تغییر فرهنگ کار، گسترش روحیه راحت طلبی، اتلاف نیروی انسانی توانمند، کاهش ارزش های اجتماعی از جمله کاهش اعتماد در جامعه، رویا پردازی وانفعال در جوانان دانست.
 
👈حبیب اللهی در ادامه خاطر نشان کرد: حتی در جوامع غربی که بر اساس بعضی مدل ها بازاریابی شبکه ای یکی از روش های نوین بازاریابی معرفی می شود، کارشناسان همین جوامع روی مسئله مصرف گرایی و راحت طلبی در این مدل ها تاکید و آن را  نقد می کنند که مقالات متعدد این کارشناسان غربی در دسترس و قابل مراجعه است.
  @nomlm


👈 وی با بیان این که آینده بازاریابی شبکه ای در ایران به سرنوشت شرکت های هرمی ختم خواهد شد، گفت:یک موج فراگیر اتفاق می‌افتد ودر نهایت اشباع خواهد شد،چنانکه در حال حاضر این شرکت ها به سمت اشباع شدن پیش می‌ ‌روند.
 
✅این کارشناس اقتصادی در پایان بیان کرد: فعالیت بازاریابی شبکه ای اگر بخواهد در قالب درست و شرعی اجرا شود چنین سودهای کلانی که قابلیت توزیع به خصوص در بالای هرم شبکه ها را داشته باشد به دنبال نخواهند داشت و بالاجبار فعالیت‌های غیر واقعی و دلالی و سودهای غیر واقعی ایجاد می‌کنند.


 @nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ
  • ۰
  • ۰

🔫 یه راه ساده:
 ❌ دیگران بفروشند و تو سود کن؛
 @nomlm

✅ در اکثر بازاریابی ها این اتفاق می افتد:
👈 پولی که شرکت میگیرد بابت سرمایه و مالی است که شرکت در اختیار بازاریاب قرار داده؛

❌ ولی در بازاریابی شبکه ای این اتفاق می افتد:
👈 فرد از پول خود استفاده کرده و سودی کسب میکند برای شرکت و از فروش او پولی به بالا سری می رسد
 @nomlm

❓حال مسئله این است وقتی ما پولی در اختیار فردی برای انجام فروش نگذاشته ایم و مالی در اختیارش چگونه انتظار داریم از فروش او سود ببریم؟😐

❌ در اینجا این پاسخ شنیده میشود (ما او را معرفی کردیم )
👈 خب پس شرکت باید بابت این معرفی پولی از جیب خودش به شما بدهد نه اینکه 🚫 هر چه پایین دست و معرفی شده می فروشد درصدی از آن را به بالاسری و شرکت بدهد.
 @nomlm

👈 باید تمام سود فروش بدون واسطه به جیب بازاریاب برود نه اینکه شما واسطه ی درجه دومی شوید و سودی را به جیب خود وارد کنید
⚠️ در اینجا هم بگویم که هر چه سطح فاصله میگیرد واسطه بیشتر میشود و با وجود سود های راهبری میتواند تا پنجاه سطح پیش رود.
مگر نه اینکه هدف کارتان این است تا سود تبلیغات به جیب مشتری برود پس چه میشود که این پول ها به این صورت در می آید؟
📣 در اینجا میگویند ما به فرد اموزش میدهیم؛
✅ خب پس باید برایتان حق آموزشی مقطوع که در اساسنامه ها و تمامی شرکت ها موجود است بدهند
❌ نه اینکه چون آموزشش دادید از طرف شرکت پول او را بگیرید😐
◀️ پولی که شاید برای فروش کالایش بسیار زحمت کشیده تا بدست آورد؛
✅ مگر نمیگویید اموزش رایگان است پس برای آموزش پولی نمیگیرید؛

❓حال سوال من اینجاست کدام کسب را میشناسید که اینگونه باشد؟
❌✏️ کسبی پر بازده بدون سرمایه، چون دیگری پول شما را که برایش زحمت کشیدی میگیرد

 @nomlm

  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ