آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

بررسی معضلات بازاریابی شبکه ای و مضرات آن توسط حامد حمزه ئی

آنتی نت

👈 شما وارد نتورک بشوید یا نشوید هیچ چیزی عاید من نمیشود، ولی اطلاع رسانی جلوی تباهی عمر خیلیها را میگیرد😉
لطفا قبل نظر دادن توجه کنید که ما:
❌ نه شکست خورده ایم
❌ نه مغرضانه مخالفت میکنیم
❌ نه دکتریم
❌ نه سیاستمدار
❌ نه اقتصاددان
❌ نه مجتهد
✅ بلکه بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که شبکه سازی تصاعدی با این شیوه، خواه در آن محصول باشد یا نباشد، مجوز داشته باشد یا نداشته باشد کلاهبرداری بوده و در اسلام نیز مشروعیت ندارد

✅ ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم.
✅ ابتدا مشورت سپس باور کنیم.
✅ ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم.

این وبلاگ به منظور افزایش بصیرت شما عزیزان در زمینه بازاریابی شبکه ای و مضرات آن راه اندازی گردیده است. در صورت تمایل میتونید به کانال تلگرام
https://telegram.me/nomlm
بپیوندید

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

🔫 ویژگی های بازاریابی شبکه ای ناسالم :
@nomlm

1⃣ - عدم تمرکز بر خرده فروشی

👈همان طور که می دانیم اساس فعالیت بازاریابی شبکه ای بر مبنای خرده فروشی قرار گرفته است، اما متأسفانه دراین شرکت ها اکثریت توزیع کنندگان که نمایندگان فروش مستقل و یا راهبران هم نامیده می شوند، تمرکز بر فروش مستقیم محصولات جهت رسیدن به سود پایدار ندارند.
👈 آنان جذب افراد جدید را به عنوان بهترین منبع دریافت پورسانت و رسیدن به سود عنوان می کنند.

👈 اگر قرار بر این باشد در کسب و کاری که خرده فروشی در آن اولویت کار است، تمرکز بر جذب افراد جدید باشد، می توان به این طرح یک طرح بازاریابی شبکه ای سالم گفت؟ جواب ما به این پرسش ها خیر است. شما در یک طرح هرمی مشغول به فعالیت هستید!
@nomlm

2⃣ - عضوگیری به عنوان یکی از ملاک های پرداخت پورسانت

👈شرکت های MLM دو معیار برای پرداخت پورسانت دارند: میزان فروش شخصی، میزان فروش مجموعه.

👈وقتی شرکت بازاریابی شبکه ای پورسانت و یا امتیاز پاداش دهی اش بر اساس میزان فروش مجموع هایی تعیین می شود، این طرح پرداخت، مستقیماً عضوگیری بی پایان را تشویق کرده است.
@nomlm

3⃣ - تعیین حجم مشخصی برای خرید و جذب عضو (استراتژی فروش)

👈برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای به منظور فعال نگه داشتن افراد در خرید و عضو گیری، حجم مشخصی را برای نمایندگان فروش تعیین می کنند و زمانی که نمایندگان فروش نتوانند این توقعات را برآورده کنند، نمی توانند پاداش تعیین شده را دریافت کنند.

👈در این شرکت ها سطح بندی های مشخصی برای نمایندگان فروش تعیین شده است. همانند گلد و سیلور و…. برای دستیابی به این سطوح افراد باید تعداد مشخصی زیر مجموعه داشته باشند. این ساختار، ساختار پلکانی نیز نامیده می شود که با کسب شرایط تعیین شده افراد پله به پله به بالای نردبان تعیین شده صعود خواهند کرد و به پاداش های تعین شده دست خواهند یافت.
🔎 اگر نگاهی دقیق به این ساختار داشته باشیم می توانیم ببینیم در این ساختار تعیین شده در واقع میزان خرید مشخص و تعداد اعضاء مشخص را الزام کرده است. افرادی که در رأس این ساختار قرار می گیرند، بیشترین میزان پورسانت را دریافت می کنند و این میزان پورسانت به دلیل میزان فروشی است که زیر مجموعه آنان انجام داده است.😐
@nomlm

👈این سیستم به نوعی مشوق افراد برای عضو گیری است. میزان خرید مشخص شده، الزام عضوگیری، حجم تعیین شده برای تعداد اعضاء، مشارکت کنندگان در MLM را بی رحم می کند، این افراد تمام وقت و تلاششان را برای تقویت زیر مجموعه شان به کار می گیرند و برای رسیدن به اهدافشان از هر حربه ای استفاده می کنند.😑

⚠️ هیچ کدام از مسائل ذکرشده در بالا فروش مستقیم یا فروش خانگی نیست. بلکه ساختن هرمی از اعضاء و تلاش برای افزایش تعداد آنهاست. هزاران نفر بازنده می شوند تا یک نفر برنده شود.❌
@nomlm

✅ این موضوع به این دلیل است که سود پایدار از طریق خرده فروشی به دست نمی آید، بلکه متعلق به افرادی است که گروه بزرگی را تشکیل دهند، با این شرایط همیشه تعداد کمی برنده هستند و بازاریابی شبکه ای یک فرصت برای همه نیست، بلکه یک فرصت برای عده کمی است و این برخلاف آن چیزی است که برخی از شرکتهای بازاریابی شبکه ای در ابتدا ادعا کرده اند.

4⃣ - وعده درآمدهای واهی، فریبی برای ساختن هرم اعضاء

👈 افرادی که فریب درآمد نامحدود و پاداش های میلیونی در هر ماه را می خورند، لحظات سختی در این حرفه خواهند داشت. در بسیاری از گروه ها این وعده برای بسیاری از بازاریابان آشناست. در آموزشهایی که به افراد داده می شود، ادعا می شود با ساختن مجموعه پرتعداد می توانند به درآمد هنگفتی در ماه دست یابند و بعد از مدتی بدون نیاز به کار کردن هرماه درآمد ثابتی را دریافت کنند.
👈اگر کمی فکر کنید متوجه فریبنده بودن این وعده خواهید شد. مبنای این در آمد کجاست؟ همان پول مشارکت کنندگان در طرح است. افرادی که در بالاترین نقطه سطح قرار دارند بیشترین پاداش را به دست خواهند آورد.
دست یابی به پاداش در سیستمی که بیشترین پاداش به افرادی پرداخت می شود که بیشترین مجموعه را دارند به دو عامل بستگی دارد:
✅جایگاهی که دارد؛
✅زمان شروع کار؛
@nomlm


⚠️ در این سیستم بیشتر افراد بازنده هستند و خرده فروشی جایگاهی ندارد، هرچقدر هم که میزان خرده فروشی را افزایش دهید باز هم میزان دریافتی تان افزایش نخواهد یافت تا این که بتوانید گروهی با تعداد اعضای زیاد را تشکیل دهید.

👈 در این سیستم ذکرشده، از رهبران به عنوان انسان های فوق العاده یاد می شود.
👈 گفته می شود که پیروان آن ها می توانند آسمانی پر از پول را به دست بیاورند اما به شرطی که دقیقا همان قوانینی که لیدر هایشان برایشان تعیین کرده اند را دنبال کنند.

👈در این سیستم اعضاء، لیدرها را می پرستند، تفکر را به خاطر آنان متوقف کرده اند و تمام زندگیشان را وقف این طرح کرده اند.😐
👈در این سیستم به بازاریابان اعلام می شود پرداخت پول به آنان دائمی است؛ حتی اگر فعالیتی نداشته باشند، شک کردن به وعده های داده شده یک گناه بزرگ محسوب می شود، سؤال کردن، نقض عهد و بدعت گذاری است.😐
❓آیا این موارد نشان دهنده یک کسب و کار سالم است؟
👈 کمبود در فرصتهای خرده فروشی، پرداخت کمیسیون بر مبنای خرید افراد جذب شده، حجم مشخص عضوگیری و سودآوری بر مبنای عضوگیری گروهی؛ همه این ها زنگ هشداری است برای دوری از طرح هایی با چنین مشخصاتی.

@nomlm

  • ۹۵/۰۷/۱۹
  • ادمین ضد نتورک مارکتینگ

ویژگی های بازاریابی شبکه ای ناسالم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">